2012. november 20., kedd

Gluténmentes-narancsos-bögrés diótorta-csokihabbal

Kedves Sütögetők!

Íme most a lisztérzékenyeknek is kedvezek.
Tegnap sütit sütöttem,illetve kistortát, Gábi barátomnak,de mindenki más is imádta.
Igazi karácsonyi hangulatú lett,a narancstól,fahéjtól,vaníliától,diótól..
Hogy is van a recept?



1 bögre gluténmentes süteményliszt (ha nem vagy lisztérzékeny,akkor sima liszt)
3/4 bögre cukor
fél bögre natúr joghurt (lehet helyette fél bögre tej is,ha híján vagyunk a joghurtnak)
fél bögre tej
fél kávéskanál szódabikarbóna
2 tojás (de elég bele egy is,ha csak annyi van otthon)
egy narancs reszelt héja,és nagyon kicsi leve
mokkáskanál fahéj
egy vaníliás cukor
egy bögre darált dió.

Ezeket keverjük össze! Vigyázzunk,hogy semmiféle másik liszt ne kerüljön bele!
Vajazzunk ki egy tepsit,öntsük bele,és tűpróbáig süssük közepes hőfokon.
(Lehet kuglófforma,tortaforma,vagy akár sima egyszerű tepsi is.)

Ugyanezt lehet mákkal is, kókusszal is.
A mák ne legyen megdarálva,csak megmosva,
A kókuszból elég csak 3/4 bögrével.



Készítettem rá csokihabot:
Felvertem egy cukrozott habtejszínt (200 ml)
Öt-hat púpos kiskanál "bekevert" holland kakaóhoz, öntöttem kicsi tejet,hogy olyan sodó állaga legyen.
Pár kanállal kevertem ebből a tejszínhabba,
a maradékot pedig a tejszín köré öntöttem.
Kiraktam a hidegre.(nem hűtőbe,mert akkor megfehéredik a kakaó)
Mennyei,csodás, leírhatatlan lett...

Ugye milyen egyszerű!
A képet Leisz Tomi készítette,a fő sütievő.
De Gábi is rajongott azért érte.
Csernák Samu is kétszer vett,
Én meg pláne.
És még a BSG társast sem ettük le.
Na,ügyik vagyunk?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése