2012. december 27., csütörtök

Bejgli,ahogy mi imádjuk

Kedves Nézgelődők!

Elkészítettem idén is a fenséges mákos és diós Bejglit.
Íme a tökéletes, töltelékdús, telemazsolávalhaakarom, tejesbejgli recept.


A tésztát meggyúrom,4 egyenlő részre vágom,és fél órát a hűvös helyen pihentetem.
Aztán kinyújtom vékonyra a tésztákat egyesével,ráterítem a tölteléket és szorosan felcsavarom őket.
Kivajazott tepsibe teszem,majd 1 felkevert tojással megkenem mind a négy rudat,és egy éjszakát pihentetem kint a hidegben.
Reggel,a maradék tojással újra megkenem,villával kicsit megszurkálom,és előmelegített középhőmérsékletű sütőben, háromnegyed óra alatt megsütöm.

Tádááámmm!!!!Kész a Bejgli !!!
(Sajnos nem tudtam képet készíteni arról,hogy néz ki belülről,mert túl gyorsan elfogyott.)

Tészta:
50 dkg liszt,
20 dkg ráma (szobahőmérsékletű)
6 dkg porcukor,
1 dkg élesztő,
Ezeket összemorzsolom,majd hozzáadok 2 dl tejet.
4-be vágom,pihentetem.

Töltelék: 

Diós: (2 rúdhoz)
1 dl tej,
25 dkg cukor,
1 evőkanál baracklekvár,
5 dkg mazsola (kb egy marék),
1 citrom reszelt héja.
Ezt összefőzöm.
Mikor bugyog,hozzáadok 25dkg darált diót és összekeverem.
Még 1 percig főzöm.

Mákos: (2 rúdhoz)
1 dl tej,
25 dkg cukor,
1 evőkanál baracklekvár,
5 dkg mazsola,
1 evőkanál méz (kihagyható),
1 citrom reszelt héja.
Ezt szintén összefőzöm,majd hozzáadom a 25 dkg darált mákot,
összekeverem,még 1 percig főzöm.

A kinyújtott tésztát kenjük meg a töltelékekkel,feltekerés,
tojással kenés,be a tepsibe,ki a hidegre,
reggel a maradék tojással újra megkenés,szurkálás,majd be a sütőbe.

Tesztelés,Ízlelés,Csodálás!
Ugye nem is olyan ördöngös?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése