2012. december 21., péntek

Mennyei szaloncukrok házilag és egyszerűen

Kedves Nézgelődők!

Tavaly karácsonykor megfogadtam,hogy idén saját magam készítem majd a szaloncukrokat.
(Mivel a vásárban nem tudtunk szaloncukrot venni,megerősödtem döntésemben.)
Hosszas keresgélés után találtam rá egy oldalra,ahol rengeteg finomság receptjével találkoztam.
Így hát megosztom veletek is,eme csodák receptjeit,hogy gyorsan, egyszerűen és költségtakarékosan,pont abból,amit mi szeretünk, készítsetek Ti is!
Nálunk nem hiányozhat és minden évben vendégünk!
Még nincs késő szaloncukrot gyártani.
Tegnap este lettem készen velük.

Mákos fehércsokis (mint a bejgli)
http://www.pralineparadicsom.hu/2011/12/makos-bonbon-ket-valtozatban-citrommal.html
Diós grillázsos (ropogós omlós)
http://www.pralineparadicsom.hu/2012/12/ropogos-diopralines-szaloncukor.html
Kókuszos (akár csak a báonti):
http://www.pralineparadicsom.hu/2011/12/kokuszos-szaloncukor-es-bounty-szelet.html 









Mákos recept: (kb. 20 darabhoz)
- 20 dkg fehér csokoládé
- 70 ml tejszín
- 4 kávéskanál citromlé
- 2 biocitrom héja
- 4 csapott evőkanál darált mák
- 15 dkg étcsokoládé a bevonáshoz
 
A tejszínt felmelegítjük (mondanom sem kell,hogy vízgőz fölött) .
Ha forró,elzárjuk a gázt,és beletesszük az apróra tört fehércsokit,ami ebben megolvad.
Ezután bele a citromhéj és citromlé,majd a mák.
Jól összekeverjük,tálkába rakjuk,és kihűtjük.

Kókuszos recept:
- 5dkg kókuszreszelék
- 3 dkg xilit (vagy 4 dkg cukor)
- fél vaníliarúd magjai
- 125 ml tejszín
 
Felmelegítjük a tejszínt a vaníliarúddal,ugyanúgy.(lehet vaníliás cukor is)
Ebbe mehet a cukor,majd a kókuszreszelék.
És be a hűtőbe!

Diós recept:
- 150 gr dió
- 120 gr kristálycukor
- 180 gr tejcsokoládé
- 4 evőkanál karamellizált ostyatöret (ezt én nem raktam,és így is jó lett)
 
A kristálycukrot feltesszük karamellizálódni.Ha barna már,akkor beletesszük a diót(ez nem darált dió!) .
Ezek után megforgatjuk,és sütőpapírra kiterítjük száradni,és kihűlni.
Mikor ezzel készen van,aprítógéppbe tesszük,és mogyorókrém állagúra,krémmé aprítjuk.
Ezalatt felolvasztjuk a csokit vízgőz fölött,majd hozzárakjuk a diós pasztát.
Hütőben megkeménykedtetjük.

Mikor meg van a 3 adag,és jól kihűlt,kis golyókat formázzunk belőlük,amik ne legyenek nagyobbak egy teáskanál űrtartalmánál.Majd újra hűtübe tesszük őket (mert a kezünktől felmelegednek).
 
 
 
Ha megvagyunk,a 
dióshoz: 250 gr étcsokoládét
kókuszoshoz: 150 g étcsokit - én tejcsokival csináltam,nekem úgy izlett 
mákoshoz: 150 g étcsokit
megolvasztunk,vízgőz felett.
 
 Figyeljünk arra,hogy mikor már a fele csoki megolvadt,zárjuk le a gázt,és sűrű kevergetések közepette megolvad a többi is.Aztán még hűtjük kicsit,hogy a belekerülő töltelék ne olvadjon meg - kevergetéssel!

Ebben megforgatjuk a gombócokat, gyorsan,(én kanál segítségével csináltam),és sütőpapíron hagyjuk őket megpihenni,megszáradni.


 
Ugye milyen egyszerű?
Én pauszpapírba csomagoltam, mikor megkeménykedtek, így igazi régies hatást keltenek.
Akár ajándéknak is jó!
Nálunk gyorsan félre kellett tenni azokat,amiket másoknak adunk,különben már nem lenne..
 
Gyártsátok szeretettel:)
 
üdv:Lili
 
u.i.:A kókuszosból érdemes dupla vagy tripla adagot készíteni,hisz abból lesz a legkevesebb.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése