2012. szeptember 6., csütörtök

Túrógombóckák

Kedves Nézgelődők!

Tegnap az egyetemről hazafele,megálltam a Sparban enni venni.
Azt hiszem nem kell senkinek sem mondanom-egyértelmű-,
hogy az érték csökkent termékek az első körben megnézendő dolgok közé tartoznak.
(Persze a Nutella és a Kakaó árát is mindig megnézzük...Hááátha olcsóbb lett valamivel..)
Első pillantásra csak furcsa dolgokat találunk a hűtőben..
(féligösszenyomódott Túrórudit, furatejet ,túltúlérett sajtot.)
De közelebbről szemügyre véve,megjönnek az ötletek..Így akadtam a túróra...
Gondoltam,milyen finom lusta sütit fogok sütni belőle..
Hazaérve meleg volt..és semmi kedvem nem volt tovább melegedni a sütőnél..Elhalasztottam...
Ma már aztán kell vele kezdeni valamit-gondoltam-még sem indulhat meg a túró,nem mászat ki magától a hűtőből,mint sajnos sok más egyéb barátja.
Nem vagyok nagy tejivó,úgyhogy egy bontatlan tejet is találtam a penészes lekvár mellett a hűtőben  
(ne mondja senki,hogy még nem volt vele is hasonló helyzet..)
Nemrég éhes lettem..najó..túró...kezdjünk neki..Áhá..kell valami recept..ó de mennyi van azon az istenáldotta interneten..el is vetettem az összeset...kábé tudtam mi kell bele,aztán uzsgyi,kísérletezni...

A túrót,a tojássárgáját,a búzadarát és a cukrokat összekevertem.
Egy másik tálban felvertem a tojásfehérjét..
Összeöntöttem,kavartam-kevertem,be a hűtőbe..olyan 20 percre,míg elkészül a sodó..
(sodó: vaníliapudingot kicsit több tejjel főzd meg..)
Aztán kicsit sós vízben kanállal beleszaggattam a tésztát a vízbe,és mikor feljöttek a felszínére,
elszámoltam 30-ig,ahogy én szoktam..
Mikor kivettem, meghempergettem őket pirított zsemlemorzsában.

Közben piszkosul izgultam,hogy ne legyen nyers,vagy kemény,de hát mindenből az első az igazi..
Aztán bementem a spájzba,kihoztam a lekvárt-amit a nagymamám főzött-kibontottam,és melléöntöttem...
Ha tányérról eszed gyorsabban elfogy, mint ha a fazékból falnád, bár attól függ mekkora a tányér..

Íme a mértékek 2 főre : (bár attól függ,mennyire vagy éhes..)

Gombóc:

250 gramm túró,
6 evőkanál búzadara,
2 tojás (külön a fehérjék és a sárgáják),
1 vaníliás cukor,
1 evőkanál cukor,
20 perc hűtő,
forróvíz,
zsemlemorzsa némi olajon pirítva...

Sodó:

1 vaníliás pudingpor ,
7 deciliter tej ,
sok kevergetés,semmi nyalakodás...!!

Lekvár:

barack,
cukor,
Nagymama,
türelem,
üveg,
kupak...

Legközelebb ígérem a mennyei lusta túrós jön...
Jó főzőcskét!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése